Vathorst College

Op het Vathorst College zijn kunsteducatie, zelfverantwoordelijk leren, een thematisch leren en maatschappelijke betrokkenheid belangrijke pijlers.

Je groeit in het nemen verantwoordelijkheid voor je werk en ontwikkeling. Je krijgt van ons richting, ruimte en ruggensteun. Met je docenten en mentor houd je goed in de gaten waar je behoefte aan hebt. Doordat je zelf keuzes maakt in je werk, leer je goed wat bij jou past. Daar zetten we vijf vaardigheden voor in: leerstrategieën toepassen, reflecteren, samenwerkend leren, regie nemen voor het eigen leerproces en studievaardigheden.

Om je veilig en gezien te voelen is het ook belangrijk dat leerlingen de hulp en ondersteuning krijgen die ze nodig hebben. Het Vathorst College wil zoveel mogelijk maatwerk bieden aan leerlingen. Ook hierin speelt de mentor een belangrijke rol.

Sommige leerlingen hebben op een bepaald gebied (tijdelijk) extra ondersteuning nodig, bijvoorbeeld bij het plannen van het werk of bij het leren leren. Deze leerlingen worden dan tijdelijk extra ondersteund in het regieblok op dinsdagmiddag.

Op onze school is het pedagogisch en didactisch klimaat in de leerhuizen zo ingericht dat zoveel mogelijk leerlingen binnen het primaire proces worden gezien en begeleid door het LeerHuisTeam . Een groep van Interne Experts begeleidt de LHTs. Zij geven workshops voor het personeel of begeleiden een LHT op aanvraag. Mocht er meer expertise in de vorm van een orthopedagoog wenselijk zijn, dan kan dit vanuit de Onderwijsgroep Amersfoort intern geregeld worden.

Vathorst College

Lovink 6
3825 MP Amersfoort

E-mail: info@vathorstcollege.nl
Telefoon: 033 – 49 68 240
Website: Bezoek website

Bestuur

Onderwijsgroep Amersfoort

Schoolsoorten

vmbo-t, havo, vwo

Denominatie

Openbaar

Ondersteuningsaanbod

Ondersteuning vindt zoveel mogelijk op maat plaats als geïntegreerd onderdeel van de leerhuizen. De ondersteuning op sociaal-emotionele ontwikkeling is gerelateerd aan de interactie met leraren en begeleiders en aan de samenwerking tussen leerlingen.

De school ontwikkelt specifieke ondersteuning voor leerlingen met lichamelijke beperking of chronische ziekte.

Veilige omgeving

Uit onderzoeken blijkt dat alle betrokkenen de school als veilig ervaren. Er zijn protocollen en veiligheidsbeleid.

Structuur

Ondersteuning wordt zoveel mogelijk geboden in de Leerhuisteams. Als dat nodig is kunnen interne specialisten leerlingen specifieke ondersteuning bieden. Voor ondersteuning van externen worden regelmatig spreekuren gehouden op school.

Kwaliteitszorg

De ondersteuningscoördinator evalueert jaarlijks de kwaliteit van ondersteuning en medewerkers.