Amsfort College

Het Amsfort College is een school voor gemengde, theoretische leerweg en mavo/havo. De leerling wordt via een brede opleiding voorbereid op het functioneren in een snel veranderende samenleving, met aandacht voor kennis en de (21e-eeuwse) vaardigheden.

Binnen een positieve sfeer leert de leerling op het eigen niveau en is hij verantwoordelijk voor de eigen resultaten. We streven ernaar om het beste uit de leerling te halen en te ontdekken met de leerling wat zijn talenten zijn op het gebied van hoofd, hart en handen.

Kernwaarden van het Amsfort College zijn ondernemend zijn en verantwoordelijkheid geven en nemen. Op school ontmoeten we elkaar, inspireren we elkaar, zijn we respectvol naar elkaar en mogen we fouten maken. We sluiten niemand buiten. Kortom: samen maken we de school.

Dit zijn de acht pijlers van het Amsfort College:

  • Ons onderwijs is positief en uitdagend. 
  • Leerlingen volgen vakken op hun niveau (tl mavo/havo).  
  • Elke leerling heeft een eigen coach: samen plannen, kiezen, reflecteren. 
  • In de Be Strong-uren kan de leerling zijn kennis verbreden, verdiepen of versterken. 
  • In de Amsfort-uren plant de leerling zelf zijn leer- en maakwerk.  
  • GO! betekent ervaren, ontdekken en kiezen: Sport & Health, Food & Care, Design & Technologie, Business & Promotion.  
  • Bouwen aan je (21e-eeuwse) vaardigheden.  
  • Muziek, theater, dans, beeldende vorming.

Amsfort College

Columbusweg 40
3814 WE Amersfoort

E-mail: info@amsfortcollege.nl
Telefoon: 033 - 475 31 47
Website: Bezoek website

Bestuur

Onderwijsgroep Amersfoort

Schoolsoorten

vmbo (g)t

Denominatie

Openbaar

Ondersteuningsaanbod

Iedere leerling heeft een persoonlijke coach en spreekt die elke week. Er zijn studie-uren (Amsfort-uren) en keuze-uren (Be Strong) waarin gewerkt wordt aan vakken die aandacht nodig hebben. Als het nodig is, wordt door specialisten kortdurende, intensieve ondersteuning geboden.

De school werkt samen met Kentalis op het gebied van spraak-taal en met De Kleine Prins op het gebied van lichamelijke beperking en chronische ziekte.

Veilige omgeving

Uit onderzoeken blijkt dat alle betrokkenen zich veilig voelen op school. Er wordt gewerkt met protocollen. Er is een programma voor het vergroten van sociale vaardigheden dat aan alle leerlingen wordt aangeboden en een extra aanbod voor leerlingen die dat nodig hebben. Er is een serviceteam en een dagcoƶrdinator die verantwoordelijk zijn voor dagelijkse leerlingzaken.

Structuur

Er is veel aandacht voor de intake van nieuwe leerlingen. Overleg over ondersteuning vindt plaats met de persoonlijke coach van leerlingen. Leerlingbesprekingen vinden plaats in het voortgangsoverleg en intern zorgoverleg.

Kwaliteitszorg

De ondersteuning wordt jaarlijks geanalyseerd, geƫvalueerd en waar nodig bijgesteld.